Generelle vilkår

Nettstedet saup.no eies og drives av By Lien, org.nr. 990 787 689, med adresse Øverskreien 167, 2848 Skreia, Norge. SAUP omtales i disse vilkårene som «SAUP», «selger», «oss», «vi» og «vår»/«våre»/«vårt». Når du, i disse vilkårene omtalt som «kunde[n]», «du» og «kjøper[en]», besøker og/eller bruker dette nettstedet, inkludert gjennomfører en bestilling, samtykker du i våre til enhver tid gjeldende vilkår. Disse vilkårene og bestillingen din, med automatisk bestillingsbekreftelse på e-post, utgjør en bindende avtale mellom deg og oss. Vi forbeholder oss retten til å, når som helst og uten varsel, endre disse vilkårene.

 

Virksomhetsinformasjon

 

SAUP eies og drives av By Lien.
Organisasjonsnummer 990 787 689.
Adresse: Øverskreien 167, 2848 Skreia, Norge.

E-postadresse: hei@saup.no

 

Produkter og produktbeskrivelser

 

Mange av SAUPs produkter er gamle, brukte og/eller halvveis håndlagde, og kan derfor ha unøyaktigheter og skjønnhetsfeil. Ulike skjermer og skjerminnstillinger kan også påvirke fargegjengivelsen, og vi kan ikke garantere at produktfargen(e) er identiske med bildene du ser på saup.no. Produktmål er omtrentlige. Kundene oppfordres til å forstørre bilder for å se nærmere på produktene.

Vi tar forbehold om eventuelle trykk- og skrivefeil.

 

Åndsverk

 

Innholdet på saup.no og immaterielle rettigheter tilknyttet produktene som selges der, er SAUPs eiendom.

 

Priser og avgifter

 

Oppgitte produktpriser er inkludert merverdiavgift med mindre annet er opplyst om. Priser kan endres. Ved bestilling kommer fraktpris i tillegg. Denne oppgis i kassen.

 

Bestilling

 

Når du har foretatt en bestilling, får du en automatisk bekreftelse av denne på e-post. Avtale om kjøp er inngått når du har mottatt bestillingsbekreftelsen. Sjekk alltid at opplysningene i bestillingsbekreftelsen stemmer. Når bestillingen din er sendt, får du en e-post-bekreftelse på dette.

 

Betaling

 

Pr. dags dato kan du betale med debetkort (Visa og Mastercard), kredittkort (Visa og Mastercard) og Vipps på saup.no. Når du betaler i kassen, belastes kontoen din. Vi tar ikke ansvar for betalinger forsøkt utført på annen måte enn via betalingsmetodene vi tilbyr. SAUP har salgspant i solgte varer inntil varen(e) er betalt.

 

Frakt

 

Fraktpris oppgis i kassen. Denne varierer etter bestillingens størrelse. Vi sender med Posten og Helt Hjem. Begge fraktleverandører leverer stort sett i løpet av 2–6 virkedager, og begge har (delvis) sporing på sine hjemmesider.

 

Levering

 

Kunden er ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsinformasjon. Kunden er også ansvarlig for at forsendelsen kan leveres av fraktleverandør og mottas av mottaker, eller stedfortreder, på oppgitt adresse. På virkedager sender SAUP stort sett alle bestillinger to dager etter at de er mottatt, men i travle perioder kan det ta noe lenger tid. Uforutsette hendelser kan eventuelt også føre til forsinkelser. Ved vesentlige forsinkelser har du som kunde rett til å heve kjøpet.

 

I kassen ser du hvilke leveringsalternativer som gjelder for bestillingen din. Vi sender kun i Fastlands-Norge. Sørg for å oppgi korrekt e-postadresse, navn, adresse og telefonnummer før du betaler i kassen da disse opplysningene ikke kan endres når bestillingen er gjennomført.

  

Uavhentede forsendelser

 

Dersom en bestilling ikke blir hentet på hentested for så å bli returnert til oss, belastes kunden et gebyr på 150 kroner samt returkostnadene. Vær oppmerksom på at angreretten ikke er benyttet kun fordi en forsendelse ikke hentes på hentestedet da vi må få beskjed om at angreretten skal benyttes.

 

Personvern

 

Når avtale om kjøp er inngått, kan SAUP bruke personopplysningene dine for å gjennomføre bestillingen og utøve kundesørvis. Ved behov kan vi også kontakte deg angående bestillingen din.

 

Les hele personvernerklæringen.

 

Angrerett

 

Du har 14 dagers angrerett i henhold til kjøpsloven. Angreretten løper fra du har mottatt varen(e). Angreretten kan benyttes når varen(e) er ubrukt og i samme stand som ved levering.

Angreretten gjelder ikke for hygieneprodukter som såper og kluter, og forseglede produkter, som parfyme, kan ikke returneres i henhold til angreretten hvis forseglingen er brutt. Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder for produkter som er tilpasset for eller laget etter kundens ønske.

I bestillingen som er sendt til deg, og i e-posten med bestillingsbekreftelse, finner du opplysninger om angreretten samt angrerettskjema. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må du sende oss en e-post innen 14 dager etter at du mottok varen og gi oss beskjed om at du returnerer varen i henhold til angreretten.

Denne e-posten sender du til hei@saup.no. Oppgi følgende i e-posten:

Jeg, [bestillingsfornavn og -etternavn], med adresse [full forsendelsesadresse], ønsker med dette å benytte angreretten og går fra avtalen om kjøp av bestilling nummer [bestillingsnummer]; [beskrivelse av varen(e)], kjøpt [dd.mm.år] og mottatt [dd.mm.år].

Returen sendes til SAUP By Lien, Øverskreien 167, 2848 Skreia, Norge. 

Du kan også fylle ut angrerettskjemaet fra bestillingsbekreftelsen du mottok på e-post og legge dette ved e-posten, eller fylle ut angrerettskjemaet som fulgte med bestillingen din og legge dette ved returen. Hvis 14-dagersfristen faller på en lørdag eller helligdag, forlenges fristen til påfølgende virkedag. Du har deretter 14 dager på å returnere varen(e). Vær oppmerksom på at angreretten ikke er benyttet kun fordi en forsendelse ikke hentes på hentestedet da vi må få beskjed om at angreretten skal benyttes.

 

 

Retur

 

Varen(e) som skal returneres, trenger ikke returneres i original emballasje, men varen(e) må pakkes og emballeres på forsvarlig måte slik at varen(e) er tilstrekkelig beskyttet under transport. Kunden er selv ansvarlig for kostnadene ved returfrakt med mindre varen er defekt eller ikke samsvarer med bestillingen.

 

For vare(r) som er rettidig returnert i henhold til angreretten, refunderer SAUP kjøpesummen innen 14 dager etter at varen(e) er mottatt i opprinnelig stand. Slik refundering skjer til samme betalingsmiddel som ble brukt ved bestilling av varen(e).

 

Hvis kundens håndtering av varen(e) har redusert varen(e)s verdi, hvis varen(e) returneres med skadet eller manglende emballasje, eller hvis varen(e) er skadet eller framstår som brukt, vil refusjonen reduseres. Denne reduksjonen vurderes individuelt, men kan være på 25–75 %.

 

Returer sendes til:

SAUP By Lien, Øverskreien 167, 2848 Skreia, Norge.

 

Bytterett

 

SAUP har ingen bytterett, men du kan benytte deg av angreretten og foreta en ny bestilling på vanlig måte.

 

Reklamasjon

 

Hvis emballasjen er synlig skadet når du mottar leveringen, må dette meldes ifra om når og der du, eller en stedfortreder, mottar leveringen slik at dette kan registreres av fraktleverandøren. Ta bilder for å dokumentere skaden slik at du har dette til en eventuell reklamasjon.

 

Hvis du mottar en vare / varer med feil eller mangler, vil vi enten reparere varen(e), gi deg prisavslag, gi deg ny(e) vare(r) hvis dette er mulig, eller tilby deg å heve kjøpet.

 

For å reklamere, må du gi oss beskjed på hei@saup.no innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Hvis du kontakter oss angående feil eller mangler, er det viktig at du dokumenterer feilen eller mangelen med bilder og beskrivelser.

 

Vi forbeholder oss retten til å eventuelt videresende reklamasjoner til leverandører.

 

Hvis du utbedrer, eller prøver å utbedre, en feil eller mangel på eget initiativ, er ikke SAUP ansvarlig for kostnader eller ytterligere feil eller mangler som måtte oppstå i denne forbindelse.

 

Tvisteløsning

 

SAUP og kunden skal forsøke å løse enhver tvist i minnelighet. Dersom dette ikke fører frem, anbefaler vi at kunden kontakter Forbrukertilsynet.

 

Force majeure

 

I tilfeller der det er umulig for SAUP å oppfylle forpliktelsene sine i henhold til avtalen, og der slike tilfeller regnes som force majeure ifølge lovgivningen; eksempelvis lovendring, streik, brann eller andre forhold parten ikke råder over, opphører forpliktelsene mens tilfellet vedvarer.